در صفحه محصول سایت چه چیزی بنویسید؟
در گذشته افراد حضوراً به فروشگاه ها و مغازه ها می رفتند و خرید خود را انجام می دارند. اما با گذشت زمان فروشگاه های اینترنتی رونق چشمگیری یافت و افراد اینترنتی خرید خود را انجام می دهند. اما عرصه رقابت بین این فروشگاه ها بسیار تنگ است و افراد باید ویژگی منحصر به فردی داشته باشند تا پیشرفت کنند.
متن صفحه محصول سایتتان میتواند شما را ثروتمند کند. اگر با تبلیغنویسی آشنا باشید میتوانید صفحات بسیار بهتری در سایت درست کنید و فروش سایتتان را افزایش دهید. در این مقاله، نویسنده به شما کمک میکند تا دیدگاه درستی نسبت به صفحه محصول داشته باشید و از طرفی به ۵ سوال کلیدی درباره تبلیغنویسی صفحه محصول سایت و پاسخهای آنها می پردازد.
۱. متن صفحه محصول طولانی باشد یا کوتاه؟
هر چه صفحه محصول طولانیتر باشد و متن و توضیحات بیشتری درباره محصول بدهد احتمال خرید بیشتر میشود. این کار باعث میشود شخص اعتماد بیشتری بکند، محصولمان از دید بازدیدکننده باارزشتر میشود و بهطورکلی شخص حس بهتری نسبت به محصول پیدا میکند.
اگر بخواهیم موبایلی بفروشیم و فقط در ۴ خط توضیحاتی راجع به آن داده باشیم کمتر کسی آن موبایل را خواهد خرید، مگر اینکه قبلا در مورد آن اطلاعات کاملی داشته باشد و انتخاب خود را انجام داده باشد، ولی اگر توضیحات طولانیتر راجع به آن بدهیم احتمال خرید بسیار بیشتر خواهد شد.
در سایت منظور از یک صفحه، حدود ۸۰۰ کلمه است. ما نباید محصولی داشته باشیم که توضیح آن یک صفحه باشد. برای هر محصول بهتر است حداقل ۴ تا ۵ صفحه و حتی بیشتر مطلب بنویسیم.
۲. اگر متن طولانی باشد آیا خوانده خواهد شد؟
شاید جالب باشد بدانید اغلب افرادی که محصولی را خریداری میکنند کل متن آن صفحه را نخواندهاند. بنابراین لزومی ندارد بازدیدکننده کل متن ما را بخواند تا خرید کند. البته بسیار مهم است که چیدمان متن مناسب باشد تا بازدیدکننده از صفحه محصول خارج نشود و به بررسی آن ادامه بدهد.
با اینکه متن باید تا حد ممکن طولانی باشد، ولی بههیچوجه نباید پیوسته باشد. یعنی کل صفحه محصول ما باید متشکل از بخشهای بسیار کوچگی باشد که شاید حدود ۵ تا ۶ سطر است و خواندنش بسیار راحت است و زمان زیادی نمیطلبد.
بین دو پاراگراف بهتر است حداقل دو یا سه تا Enter بزنید تا فضای سفید کافی وجود داشته باشد و شخص در اطلاعات زیاد گم نشود. بازدیدکننده همیشه باید احساس کند حق انتخاب با خودش است و بین تمام توضیحاتی که دادهاید به راحتی انتخاب کند که کدام قسمت را بخواند. همچنین بهتر است هرکدام از این پاراگرافها یک عنوان مناسب و مرتبط داشته باشد که شخص با یک نگاه بتواند تشخیص دهد کدام بخشها را بخواند و از کدام قسمتها عبور کند.
۳. کدام قسمتهای متن بیشتر خوانده میشود؟
اولین سطرهای صفحه محصول و انتهای صفحه مهمترین بخش هایی هستند که همیشه بیشترین توجه را به خود جلب میکنند. از این قسمتها بهتر استفاده کنید. به خصوص پایینترین بخش صفحه محصول. چون در این قسمت بازدیدکننده تصمیم میگیرد که از صفحه خارج شود یا بررسی بیشتری انجام دهد.
عنوانها مهمترین بخشهایی هستند که خوانده میشوند همچنین جاهایی که ما عمدا با رنگ یا فونت متفاوت برجسته کردهایم.
نکات مهمی که میخواهیم حتما دیده شود باید با رنگ متفاوت یا اندازه بسیار بزرگتر یا استفاده از گرافیک مناسب برجسته شود.
۴. نقش گرافیک در صفحه محصول و تبلیغنویسی چیست؟
در کل هدف و نقش گرافیک در صفحه محصول و هر تبلیغی «کمک به انتقال پیام بازاریابی» است. بنابراین در تبلیغنویسی همیشه توجه کنید که گرافیک باید کمک میکند تا محصول بهتر فروخته شود. اگر گرافیک خودش آنقدر جذاب باشد که کل توجه را به خود جلب کند کمکی به انتقال پیام بازاریابی نخواهد کرد.
توصیه میشود در سایتهای حرفهای و کسبوکاری ( به جز سایتهایی که برای کودکان طراحی شده است) بیش از حد از گرافیک استفاده نکنید و طراحی ساده و با حداقل اجزا باشد.
۵. صفحات محصول سایت چند بار خوانده میشود؟
مغز در مواجهه با یک متن طولانی ابتدا آن را اسکن میکند یعنی با یک نگاه اجمالی سعی میکند ارزش آن را تخمین بزند تا تصمیم گرفته شود که ارزش مطالعه بیشتر را دارد یا خیر.
در اولین اسکن، تصمیم میگیریم چه جاهایی از متن خوانده شود، سپس در دومین اسکن که عمیقتر است شروع به خواندن بخشهایی میکنیم که از دید ما ارزشمندتر است. پس هر متن تبلیغاتی حداقل دو بار خوانده میشود.
با دانستن جواب سوال پنجم به این نتیجه میرسیم که صفحه محصول خود را باید برای اسکن اول طراحی کنیم. بهترین معیار آن است که اگر بازدیدکننده در کمتر از ۷ ثانیه صفحه محصول ما را بررسی کند، آیا آن قسمتهایی که از دید ما بسیار مهم است مورد توجهش قرار میگیرد.
منبع: وبسایت مدیر سبز